El m贸n sembla enfonsar-se, assolat per la malaltia, la guerra i la gana.
脡s hora de fer un pas i portar l'ordre predit als manuscrits antics.
Com a membre de l'Ordre Esot猫rica de Dagon,
est脿s en una missi贸 per despertar un dels Antics.
El teu submar铆 'Derleth' va cap a Y'ha-nthlei, l'illa enfonsada.
El teu viatge sembla segur, per貌 a mesura que t'acostes al teu dest铆,
comencen a passar coses misterioses.
Alguns membres de la tripulaci贸 tenen malsons terror铆fics,
per貌 el gran desafiament ha de venir.
Un dels Profunds s'acosta a la teva nau.
Com explica Beaver8bit de Bobr.games a la darrera K&A Magazine, revista que no us heu de perdre si sou usuaris de un c64, les seves inquietuds i ganes no nom茅s de publicar jocs des de Bobr.games sin贸 tamb茅 d'involucrar-s'hi, l'han portat a participar plenament en una hist貌ria imaginativa basada en els mons d'H.P. Lovecraft. Lucasz, el seu veritable nom, ha publicat diversos t铆tols de Vintage Computing Carinthia en un dels seus cartutxos, l'anomenat Space Collection, incloent el Space Planters i el Babylon's Ark. El contacte amb aquest grup era Logiker, col·laborador de la K&A Magazine i va ser amb ell amb qui va comen莽ar a idear la possibilitat d'aprofitar el motor d'aquest Babylon's Ark per a una aventura pr貌pia i col·laborativa amb diversos usuaris de la VCC. Despr茅s de valorar t铆tols i "submergir-se" amb La trucada de Cthulhu i El fantasma sobre Innsmouth fent lo propi despr茅s amb jocs de taula influenciats amb el mateix autor, era q眉esti贸 llavors de crear una hist貌ria i lligar-la amb la manera com funcionaria l'aventura i enginyeria-les per aprofitar el motor del Babylon's Ark, omplir-lo de puzles per afegir valor a aquesta mitjan莽ant pistes inserides en els extres que porta el cartutx Underwater Collection, Bon8Bit volia que el joc fos revisitable i que tingu茅s diferents finals, depenent de les decisions que s'han pres durant “el viatge”. Aix貌 茅s important per donar m茅s vida al joc i no aparcar-lo un cop acabat. Ell mateix ens explica el seu viatge:
–Per qu猫 Dagon i com crees la hist貌ria?
–En aquell moment, una de les idees per a la propera col·lecci贸 de jocs de cartutxos era submergir-se sota l'aigua. L'aventura submarina em va portar immediatament a la ciutat submergida de R'lyeh, on l'etern Cthulhu ha esperat durant eons per despertar, perdut en els seus propis somnis blasfems. Per entrar a l'estat d'脿nim adequat, vaig comen莽ar rellegint els contes 'La trucada de Cthulhu' i 'El fantasma sobre Innsmouth' de H.P. Lovecraft. El pla inicial era incloure Cthulhu a la gl貌ria abandonada d'ell, per貌 a mesura que avan莽ava la hist貌ria, es va triar una criatura una mica menys coneguda: Dagon. Abans de la hist貌ria, vaig crear una llista de endevinalles que encaixarien amb el tema sota l'aigua/ombra i que poguessin adaptar-se b茅 al motor del joc. La fase seg眉ent va ser unir-los en un conjunt d'accions que tinguessin sentit. Tots els personatges i esdeveniments es van basar en la llista inicial de endevinalles, evolucionant durant el desenvolupament en alguna cosa m茅s que marcadors de posici贸 per a banderes i elements. Espero que amb tots els di脿legs el conjunt hagi aconseguit l'empaquetatge que buscava.
Un cop publicat El Despertar de Dagon, en Beaver8bit va decidir demanar col·laboraci贸 per traduir-lo a diversos idiomes i 茅s aqu铆 on ens arriba la seva petici贸 que varem acceptar encantats.
–Will, el programador. ens explica la seva experi猫ncia:
–El joc El Despertar de Dagon va ser un experiment molt interessant per a nosaltres, ja que involucrava un tema for莽a fosc i de terror mentre mantenia el nostre estil de sprites for莽a homogeni respecte als nostres jocs anteriors. A m茅s a m茅s del tema, l'equip tamb茅 era diferent: per a la versi贸 original en angl猫s, vam treballar junts amb Lukasz, Igor i Raffox per primera vegada, i va resultar genial! I despr茅s, vam tenir la idea de fer traduccions a altres idiomes, on vam cooperar amb molts usuaris nadius en l'idioma respectiu, com ara Bieno, Giuseppe, Hafsa i Miha. Vaig ser el responsable de codificar i vincular el joc que es basa en el concepte duna aventura basada en una habitaci贸, el que significa que camines duna pantalla a una altra en lloc d'usar scroll. Si b茅 el C64 茅s capa莽 de fer-ho amb facilitat, la disposici贸 basada a la pantalla va ser una decisi贸 intencionada, ja que crec que fa que el m贸n sembli m茅s gran i facilita enormement col·locar els sprites i l煤s del joc de car脿cters. Al meu parer, el cor del joc no s贸n els gr脿fics o l'animaci贸, sin贸 el sistema de di脿leg: passes la major part del temps parlant amb els NPC. Aix铆 que vam obtenir un joc que no requereix acrob脿cies amb joystick sin贸 llegir i pensar. La idea del motor va venir quan el nostre equip de VCC (Vintage Computing Carinthia) va participar al Global Game Jam 2021. En aquell moment, a Logiker i Marsha els agradava molt un programa de televisi贸 en un entorn hist貌ric core脿, per la qual cosa vam decidir fer un joc basat en aquest. S'anomenaria Sekelin com una "traducci贸" de pantalla. No era un motor sin贸 un concepte per configurar un joc, i en cadascun dels jocs que hem creat des de llavors (Babylon's Ark, Boxed Away, Tritopia i, per descomptat, El Despertar de Dagon), calia adaptar-lo amb un codi nou i personalitzat.
El joc ens trasllada al teu submar铆, Derleth' i la seva tripulaci贸 que, davant del caos que regna a la terra, va cap a l'illa de Y'ha-nthlei a despertar un Antic i salvar la civilitzaci贸. Som el capit脿 d'aquest submar铆 i pel cam铆 ens trobarem tota mena de problemes que complicaran el viatge i que faran que tinguem de prendre tota mena de decisions per salvar la missi贸 i arribar a bon port. Haurem d'interactuar amb tota la tripulaci贸 i realitzar m煤ltiples accions per tenir controlades tamb茅 les forces sobrenaturals que hostils, tamb茅 intenten que no arribem a l'illa i fracassem. El joc t茅 diversos finals diferents, depenent de les accions que prenguem i ve acompanyat de 4 melodies que casen perfectament amb la tem脿tica i ajuden a ambientar el nostre recorregut.
–Sobre aquesta m煤sica 茅s el mateix DeMOSic , que t茅 13 anys i en tenia 12 quan va compondre aquestos, qui ens parla de la seva composici贸:
–Fer el BSO d'El Despertar de Dagon va ser for莽a divertit i, al meu entendre, vaig executar les meves idees molt b茅. Aqu铆 teniu algunes curiositats sobre cadascuna de les melodies:
• La melodia 1 era originalment un m貌dul de l'Impulse Tracker que vaig portar a C64.
• La 2 es va iniciar originalment com una altra melodia pel joc, que es va convertir en una pista a l'estil de Tim Follin (GnG) de manera accidental. De totes les melodies de la BSO, aquesta 茅s la millor al meu entendre.
• La melodia 3 茅s correcta i vaig optar per un estil tranquil, segons em va demanar Frodewin/Wil. Aquesta melodia era originalment m茅s r脿pida que a la versi贸 final.
• La melodia 4 茅s una illenca (b茅, aix貌 茅s el que buscava, per suggeriment de Wil). Crec que casa b茅 amb el joc.
El joc ha sortit, de moment, en 8 idiomes, participant el mateix Beaber8bit (艁ukasz Bobrecki) a l'original anglesa i polonesa, Wil Elmenreich a l'alemanya, Giusseppe Catalano a la italiana, Miha Gr膷ar a l'eslovena, Wil Elmenreich y Hafsa Bousbiat a la francesa i jo mateix a la castellana i catalana. Hi ha 2 versions del joc, la comercial que ve en un cartutx que nom茅s est脿 en angl猫s i que podeu comprar a la p脿gina oficial i la Community edition. La difer猫ncia entre totes dues 茅s que la CE porta les pistes incloses al text del joc i a la comercial aquestes pistes v茅nen als extres que acompanyen el cartutx.
Els cr猫dits:
- C贸di i Charset: Wil
- M煤sica: DeMOSic
- Gr脿fics: Errazkin, Logiker y Raffox
- Hist貌ria, Gui贸 i Textos: Beaver8bit
- Art en el directori (DirArt): Logiker
- Testeig: ComSha
- Traducci贸 de la versi贸 catalana: Bieno
Els enlla莽os:
- AQU脥 podeu descarregar-vos la BSO del joc.
- Al nostre ITCH.IO us podeu descarregar el joc.
- En AQUEST altre teniu disponible la versi贸 f铆sica en angl猫s.
- Espa帽ol: El Despertar de Dag贸n [ES]
0 Comentarios